חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול לרומא אמא ומתבגר בינואר

טיול לרומא , אמא ומתבגר 19-23.1.
טיסות – ריינאר
הוזמנו באמצע דצמבר עבור אמצע ינואר .
לקחנו פריורטי עם תיק גב וטרולי, בחזור הוספתי תיק מתקפל ענקי (160 ליטר, אפשר להכניס לשם 20-25 קילו ) שמשמש אותי בכל הטיסות ונכנס בטרולי ) תופס שליש (בשביל הקניות.
הלוך יצאה באיחור של כמעט שעה (21.30) , חזור יצאה בול בזמן (6.35) .
יציאה מטרמינל 1– בגלל שלא היה לנו כבודה למסור, הפנו אותנו בכניסה לאחר תשאול, ישירות לבידוק ואז לדיוטי. דילגנו על הדלפק כי הדפסנו כרטיסים בבית.
היה לנו המון זמן פנוי בדיוטי.
הזמנתי ב FLY MONEY 500 אירו שיהיה לנו למקומות שדורשים מזומן ( סיורים, טיפים במסעדות ), חזרתי עם כמעט 200 אירו , העדפתי להשתמש באשראי שלי במסעדות ובקניות.
שימו לב שטיפים במסעדות לא מקבלים באשראי.
הסעות – לקחנו את השאטל של רומיו עם עוד 3-4 זוגות. נהגים דייקנים, מאוד מסודר, נוח. לא הסעה גדולה מידיי כך שפיזור לא לוקח זמן רב. ממליצה .
התניידות בעיר – בעיקר תחבורה ציבורית .
יעיל וזול. תורידו אפליקציית ticketAppy, מכניסים כ"א מראש , רטכשים כרטיס , ואז רק מתקפים כשעולים לתחבצ פעם אחת וזה מספיק ל 100 דק ,( או שקונים כרטיס ארך יותר) . 1.5 אירו ל 100 דק . מאוד נוח באפליקציה,בלי לחפש כרטיסי נייר , רואים את הזמן שנשאר לכרטיס בתוקף.(מרגע שתיקפתם ,מראה דקות שנשאר עד שפג תוקף, כמו טיימר- אם רואים את הטיימר פועל סימן שתיקפתם את הכרטיס ) . לא לשכוח לתקף כשעולים בפעם הראשונה, אחרת עלולים לחטוף קנסות.
שימו לב, זה שרכשתם כרטיס לא אומר שתיקפתם אותו… יכולים לקנות כרטיס באפליקציה יום לפני, אבל רק כשעולים במטרו או באוטובוס וסורקים את הברקוד, מתחיל לרוץ הטיימר וזה אומר שתיקפתם אותו.
אם פג תוקף וצריכים לקנות שוב, פשוט בוחרים באפליקציה כרטיס נוסף (אפשר באותו מכשיר לקנות יותר מכרטיס אחד, ואפשר כמה כרטיסים לכמה אנשים שונים), משלמים, ואז מתקפים שוב במכשיר שנמצא במטרו/ אוטובוס.
לעיתים רחוקות כשנתקענו הזמנו אובר – לעומת מקומות אחרים שהיינו באירופה, אובר כאן יקר.
מלון – ישנו ב AL Manthia . מיקום מעולה, חדרים מרווחים , צוות ידידותי , נקי מאוד וארוחת בוקר מצויינת . אבל…. מיטות לא נוחות ! קשות מאוד ומרגישים את הקפיצים במזרן ולכן לא ממליצה לצערי הרב .
הגענו בלילה של חמישי , חזרנו מוקדם בבוקר בשני .
הטיול במהותו היה טיול לאו קוסט משיקולי תקציב , העדפנו תחבורה ציבורית, בלי הרבה קניות, וסיורים חינמיים .
כמו כן, ממליצה על חנות קטנה ומטריפה שנקראת Muji ושם קניתי טייטס נפלא מכותנה אורגנית, נעים וקליל אך מחמם, הציל אותי הטיול הזה . מצרפת תמונה.
יום שישי ה 20.1-
התחלנו את הבוקר עם סיור חינמי שהזמנו מראש באינטרנט.
יש מגוון של חברות שמבצעות סיורים שונים , אנחנו לקחנו 3 סיורים שונים משלוש חברות שונות (לפי מה שהתאים לנו מבחינת שעות ותוכן לראות ) . הסיור מבוסס על טיפ שנותנים בסוף הטיול למדריך – בדרכ 10-20 אירו .
זוהי דרך מצויינת להכיר את העיר, לקבל אוריינטציה איפה כל דבר נמצא, ולחזור להתעמק אם רואים משהו שאוהבים- כבר יודעים איך להגיע אליו…
עדיף לקבוע כמה ימים מראש, כי לא תמיד יש מקומות זמינים כשתחליטו מעכשיו לעכשיו.
הסיור הראשון –
11:00-13:30 FREE WALKING TOUR (2h and 15min) THE DARK SIDE OF THE ANCIENT ROMANS INSIDE THE COLOSSEUM-Guru: Marcius:
1. Colosseum, a walk around it.
2. Roman Forum,
3. Trajan's Market and his column
4. Mamertino prison
5. Capitol Hill with the stunning view of the Roman Forum.
סיור מעניין מאוד שמתאר את זוועות הקולוסאום – לא הכרתי לפני כן והיה מאוד מעניין .
כשהסתיים הסיור הלכנו לאכול במסעדת that's a more, מסעדה איטלקית מקסימה ולא יקרה . חזרנו אליה גם למחרת.
עשינו קצת קניות קרוב למסעדה, והלכנו לסיור השני .
סיור שני –
Temple of Hadrian
The famous “Galleria”
Trevi Fountain
ירד במהלך הטיול גשם ולא היינו ערוכים נרטבנו כהוגן. ממליצה לוודא שאין גשם ואם יש להביא מטריה .
היה סיור מהנה, סיימנו במזרקת טרוי .
משם לקחנו הובר אחרי שהיינו עייפים רעבים ורטובים ישר להרד רוק קפה .
הזמנו המבורגרים ) רגיל וביונד הצמחוני, שניהם היו מצוינים, אוירה נהדרת .
יום שבת ה 21.1 – נסענו לותיקן .
כרטיסים הוזמנו מראש ישירות באתר הרישמי של הותיקן – לי ולמתבגר עלה יחד 35 אירו .
בכל מקום ידחפו לכם כרטיס לקבוצות וכרטיסי דילוג על תור עם הדרכה קולית – , כל אלו עולים כ 40 אירו כ"א , ניתן לחסוך ע"י רכישה מהאתר הרישמי, רק שימו לב הכרטיסים נגמרים בערך חודש מראש בתקופה זו.
יש אפשרות גם לרכוש כרטיסים בקופה , אבל קחו בחשבון שהתור ארוך וייתכן שיהיה עומס ולא יכניסו , ולכן ממליצה לרכוש מראש ואז אין כמעט תור( התור הוא לרוכשי הכרטיסים ).
הורדנו מראש את האפליקציה שחמודה בקבוצה כאן המליצה עליה – של Rick Steven's, אפליקצית חינם ומסבירה על הסיור במוזאון הותיקן והקפלה הסיסטינית .
משם הלכנו לבזיליקה. ניסינו למצוא את הדלת הסודית למעבר מתוך המוזאון לבזיליקה, לא הצלחנו !
שאלנו את העובדים אבל הם טענו שאפשר להגיע לבזיליקה רק מבחוץ _לצאת מהמוזאון וללכת מסביב כמעט ק"מ כדי להיכנס לתור לבזיליקה.
למרות שהיו פוסטים קודמים שראיתי שאנשים הצליחו מתוך המוזאון להגיע בקיצור דרך , אנחנו לא הצלחנו.
לא רצינו לחכות בעוד תור של חצי שעה- שעה , אז רק היינו ברחבה שבחוץ . עדיין מהמם.
אכלנו במסעדה נחמדה קרובה לותיקן – sofrito.
משם נסענו בתחבצ לקניון (אוטובוס 80 בלי החלפות , מוריד בכניסה לקניון ) poti de Rome.
עשינו קניות בעיקר בדקטלון ובסופר הענק ששם , שוקולדים ופינוקים לקראת החזרה.
מצאתי גם חנות שווה שנקראת ALCOTT, , בגדים ממש טובים במחירים משתלמים.
חזרה גם בתחבצ, אותו אוטובוס מעבר לכביש.
בדרך למלון, חזרנו לאכול ב that's amore .
יום ראשון ה 22.1 -הלכנו ב 9.30 לפנתאון .
שימו לב
הכניסה לפנתאון היא חינם.
אם תחפשו ברשת תמצאו המלצות על כרטיסים בתשלום וידחפו לכם הדרכה/ אוזניות…
תזמינו ישירות ללא עלות.
היינו שם כ 15 דק, ומשם הלכנו לסיור השלישי שלנו .
10:30-13:00 FREE TOUR ROME- Exploring the Jewish ghetto and Trastevere.
היה מקסים .
סיימנו בטרסוורה .
משם הלכנו לאכול בפונזי שליד המדרגות הספרדיות.
קראנו עליו הרבה המלצות, בפועל היה מאוד מאכזב .בקושי יש מקומות ישיבה, אין שירותים ומקום לשטוף ידיים , המבורגר סטנדרטי לחלוטין..בלי מלפפונים חמוצים (ביקשנו, שמו לנו רגילים וזה לא אותו דבר). היה עדיף לשלם עוד,קצת ולחזור להארד רוק שם נהננו .
משם הלכנו לעוד קצת קניות, מנוחה במלון ויציאה לערב האחרון .
הארוחה האחרונה ברומא היתה בסימטה מקסימה במסעדה שנקראת – comodo mercato trevi שקרובה למלון שלנו ולטרווי.
הרבה אנשים המליצו עליה , ודיי בצדק .
הייתה וואו .
גם היא מסעדה ענקית, מעוצבת ברמה יפיפיה ,גם נקייה מאוד , וגם האוכל טעים … אני הזמנתי ספגטי, המתבגר- המבורגר ציפס .
לא יקר בכלל ,בערך 35 אירו.
משם הלכנו למקדש הגלידה ומפל השוקולד של Venchi .
המקום מעוצב בטוב טעם , הגלידה מצויינת .
היה טעים…. יש תור אבל הוא הולך מהר (בערך רבע שעה) .
משם למלון להתארגנות לקראת חזרה הביתה .
ב -2.45 לפנות בוקר הגיע הנהג של רומיו , ואסף אותנו ועוד 3 זוגות לשדה.
הגענו במהירות, השדה היה כמעט ריק.
כל הדיוט פרי היה סגור בלילה !!
כל איזור האוכל גם…
מצאנו קפיטריה קטנה עם קצת מאפים, בלי מבחר ובלי אוכל חם… תתארגנו לפני.
אין איפה לקנות כלום, לא בשמים ולא סיגריות… קחו בחשבון.
לא פירסמו את השער עד שעה ורבע לפני ההמראה…. חיכינו בספסלים בהתחלה עד שאמרו לנו לאן להגיע (קצה הטרמינל ).
הטיסה יצאה בדיוק בשעה היעודית 6.35, טיסה של ריינאר, מוכרים אוכל חם במטוס.
מנה של לזניה צימחונית , עם בקבוק שתיה (מים/קולה וכו') וחטיף לקינוח, עלתה 10 אירו=37 ₪ ,מחיר משתלם לדעתי (בהשוואה לנתב"ג ) , ולא רעה בכלל !
יש כמה מנות למבחר, אני ממליצה.
מצרפת ריכוז אקסל של הלו"ז שלנו….אשמח לענות על שאלות .

לקריאת סיכום הטיול בקבוצת המטיילים שלנו לחצו פה!

אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על רומא!