חיפוש

אני מכיר את איטליה מבחינת עבודה
בשנים האחרונות נהגתי לבקר באיטליה פעמיים בשנה מטעמי עבודה
ותמיד אני עובר במילאנו בהלוך או בחזור או בשני הכיוונים
אני מדבר על איטליה כל הזמן וזו הזדמנות טובה להכיר לשני הנערים את המדינה שאני כל כך מתלהב ממנה , שלא לדבר על הנסיעה האחרונה של נורית ושלי לרומא שהייתה תענוג אמיתי
הבחירה בתקופה של תחילת ספטמבר נראתה נהדרת , אחרי חופשת הקיץ ולפני שנהיה ממש קר

אז אחרי שקבענו תאריכים הזמנו כרטיסי טיסה וקיבלנו צ'ופר של יום בזכות שינויים בלוח הטיסות של אל-על
ואחרי שנגמרו דאגות בשל מגבלות כניסה כאלו ואחרות באיטליה , ארזנו מזוודות ואת הילדים ( טוב בסדר רק מזוודות עבור הילדים )
התייצבנו ב 4 בבוקר בנתב"ג מצוידים בדרכונים אישורי Covid באנגלית עם שמות החיסונים ותאריכי הביצוע , עלינו על טיסה ונחתנו בנמל התעופה Mxp ליד Milan
תהליך קצר של קבלת הרכב , מסוג Alfa Stalvio ויצאנו לדרך
יעד מספר 1 , העיירה Sermione , את המלון הזמנו עוד מהארץ , מכניסים ל Waze את היעד , מלון Holiday ב Sermione בוחרים בדרך שאינה המהירה ביותר אלא כוללת דרכים מעט יותר כפריות ויוצאים , ה Alfa מתגלה כנוחה מאד לנהיגה , רכב מרגיע שמתאים לכבישים הנעימים בהם אנו נעים
שגב ואהוד עוברים למוד סלולארי ושקועים במשחקים כאלו ואחרים , נורית על הניווט ואני על ההגה
תוך כמה דקות אני מבין כיצד להתנהל בכבישים הנעימים ובתנועה , לוקח את הכל באיזי ונהנה מהדרך
בערך ב 15:00 הגענו אל המלון , אחרי צ'ק אין וקבלת החדר נורית ואני יורדים לבריכה והילדים עסוקים באיזה משחק כדורגל
לארוחת הערב שאלנו את פקיד הקבלה מה הוא מציע בטווח הליכה , קבלנו הסבר ממצה כיצד להגיע לרחוב Colombare , הרחוב מלא מסעדות וגלידריות
בחרנו במסעדה שהתפריט שלה נראה לנו הכי הגיוני ושהייתה מלאה בדוברי איטלקית ואכן זכינו בארוחת ערב טעימה , לזניה נהדרת פסטות טעימות , לסיום הערב קינחנו בגילדה איטלקית שהייתה טעימה ואת הקלוריות הורדנו בהליכה חזרה למלון

את היום השני התחלנו בארוחת בוקר במלון, בשל מגבלות ה Covid צוות המטבח מגיש את הצלחות על סמך הבקשות שלנו , בסה"כ שירות נעים וחייכני , משום מה החליטו שאנו איטלקים ולהבדיל מהאורחים מגרמניה אוסטריה ובריטניה , אלינו פנו רק באיטלקית , בסה"כ אין בעיה להסתדר, הם יודעים בדיוק מה אנו מבקשים ודואגים להכל
ב 10:30 לערך כיוונו את ה Waze אל העיירה Limone הממוקמת כ 60 ק"מ מרחק על גדות אגם Garda , הדרך שבחרנו כוללת כבישים מפותלים וצרים מעברי מנהרות מיוחדות ונוף עוצר נשימה
במעבר בעיירה Moniga del Garda אנו רואים שלט של מסלול Karting ומחליטים לנסות לעצור שם בחזור
מגיעים ל Limone , עירית תיירותית יפה מאד, מעט ממוסחרת אבל בהחלט מעניינת , נוף עוצר נשימה , דרכים צרות ותלולות והכל על שפת האגם , פשוט תענוג , טעמים דוגמית Limoncello ויוצאים חזרה בדרך בה הגענו
בשעת ערב מגיעים אל מסלול הקארטינג , מגלים שהוא ייפתח רק ב 18:00 , קופצים לעיירה ליד כדי לקנות משהו לאכול , הסוללות של הסלולארי במצב בעייתי אבל מספיק כדי שנחזור אל המסלול
נכנסים , לבחורה בכניסה לא ברור מהם ה 4 ישראלים שנפלו עליה , הוא מסדרת לנו נהיגה רק לארבעתנו , 15 דקות של קריעת ידיים גז ברקס כל הזמן החלקות ופאן טהור
הנסיעה חזרה בחושך מוחלט אבל ללא בעיות
במקום חזור למלון ממשיכים ישר לרחוב Colombare לארוחת ערב , בוחרים במסעדה אחרת , סטייקים ודגים, בדרך רואים את השף מגיש למספר סועדים מנה של פסטה בתוך גלגל פרמז'אן בוער , הצגה של ממש , בשעת ערב מאוחרת חוזרים למלון עייפים ומאושרים

את היום הבא אנו מתחילים מוקדם יותר , בתוכנית ביקור ב Gardaland
מזג אויר סגרירי מקדם את פנינו , אחרי הליך כניסה קצר שכולל בדיקת אישורי Covid נכנסים לפארק , מקבלים הסבר מאחד ממפעילי המתקנים כיצד מתפעלים את האפליקציה ועוברים בין המתקנים
אהוד ושגב נהנים מרכבות ההרים , שגב מנסה כל אחת פחות או יותר אהוד ונורית בוחרים במתקנים שנראים להם ואני מעדיף להימנע מרכבות ההרים שאינן החוויה האהודה עלי ( אני לא מוותר על אחת לפחות ) , בערך ב 14:00 מסיימים את הבילוי בפארק , חוזרים אל המלון לכמה דקות ויוצאים לערי העתיקה של Sirmione , מוצאים חניה , מחפשים היכן לרכוש כרטיס חניה , תהליך מסובך למי שלא יודע איטלקית מאחר ואין שום הסבר באנגלית וזאת למרות שמדובר באתר תיירות של ממש
צועדים רגלית ברחובות העיר העתיקה , מטפסים מעלה על קו החוף ויורדים מטה אל קו המים , זמן לצלם לקחת נשימה ולהנות ממקום שהוא מהמם ביופיו, בלי גלידה כמובן שאי אפשר ……….
את היום ממסיימים בפיצרייה קטנה ליד המלון , בדיוק הדרך הטעימה לסיים יום נעים

היום הרביעי לטיול הוא יום מורכב יחסית
אחרי צ'ק אאוט במלון מכוונים את Waze ל Maranello , הבית של Ferrari , יש לנו כרטיסים וזמני ביקור שנקבעו + סימולטור, אני מגיעים כשעה וחצי לפני הזמן , עומדים לרגע בתור , מציגים את אישורי ה Covid , יש הקפדה על הנושא , אבל זה לא נעשה בצורה מכבידה אלא עניינית בלי לחתוך פינות , למרות שהגענו לפני הזמן אנו נכנסים מיידית , המוזיאון עצמו מעניין מציג דגמים ספציפיים , מנועים ובאגף נפרד את דגמי ה Formula1 , לסיום הסימולטור, ראשית מבוצע חיטוי , ידיים כפפות והמכונית עצמה , לאחר מכן מגיע השלב של להיכנס למכונית , זה ממש קשה זה לא נוח ואני מסיר את הקסדה בפני הגלדיאטורים שנוהגים במכוניות הללו , זה אכן מסובך , לא פחות מסובך זה לנהוג , אנו מקבלים הסבר תפעולי בוחרים במסלול Monza ויוצאים לדרך , קודם שגב ואהוד ולאחר מכן נורית ואני , אישית אני מצליח לא להתרסק אבל להגיד שאני מהיר , נו מילא , סיימתי 2 הקפות זה מספיק

מכאן אנו ממשיכים ל Rimini , עיר קייט יפה מקום מפורסם , אנו מגיעים אל מלון Milton , סוג של מוצג מוזיאוני , מלון ישן למדי , עיצוב כבד וקלאסי , חדרים צפופים
צוות המלון נעים מאד חייכני ומנסה לסייע ככל האפשר , הם דוברי אנגלית סבירה , יוצאים לסיבוב בעיר ומתכננים היכן לאכול ארוחת ערב
אחרי התארגנות יוצאים לארוחת ערב , מסעדה נעימה על הרחוב , הפעם בוחרים בתפריט המבורגרים , טעימים מאד , ממשיכים לטיול רגלי ומגלים שיש אירוע גדול של מכוניות קלאסיות , משהו ממשפחת אירועי ה Milie Milie עשרות מכוניות בנות 50 עד 90 שנה חנות שנסגר למען האירוע , מראות מדהימים , פשוט קסום
הילדים פורשים לישון , נורית ואני יוצאים לפאב המקומי , רעש מחריש אוזניים , Dj שמרקיד את המקום , קוקטיילים בירות ושאר משקאות , שותים משהו לוקחים נשימה ופורשים לישון

היום הבא מתחיל בהתארגנות מוקדמת
מכוונים את ה Waze ל Marco Simoncelli World Circuit שמארח היום את מקצי הדירוג ל Moto Gp של San Marino
9 בבוקר ואנו כבר בכניסה , חונים ברחבה הראשונה שמסומנת לנו , רעש המנועים חותך את האויר , הכל רועד , צועדים אל המסלול , נכנסים ומטפסים ליציע , המושבים הם לא הדבר הכי נוח , עם כיסאות פלסטיק המורכבים אל שלד ברזל גבוהה מאד, הכל מאד ספרטני , העוצמה מהממת , היציע שלנו ממוקם מול היציאה מרחבת הטיפולים היציע מתמלא אט אט , השמש מכה חם אין צל השתיה יקרה , עבורי אישית מדובר באירוע מדהים , אני שותה כל טיפת רעש
רואה את הרוכב הגדול בכל הזמנים Valentino Rossi שפורש בתום העונה , הוא מפלרטט עם הקהל מחייך למצלמות הוא יודע שהקהל בא עבורו , ומנסה בכל דרך שהיא לתת לכולם את התחושה שהוא מציג , החברה הצעירים מהירים ממנו , המקצים נמשכים בזה אחר זה , זה יום מתיש , רועש מאד , חוויה מיוחדת עבורי , עבור נורית שגב ואהוד זה יום ארוך מידי הם מבינים את התחום. הבית חי ספורט מוטורי כבר שנים ויחד עם זאת זה לא פשוט עבורם
מסיים את הביקור ברכש של חולצות בדוכן של Vr46 מזכרות מיוחדות מיום מיוחד
חזרה למלון ב 16:00 , מנוחה קצרה וקדימה לארוחת ערב בעיר , בוחרים במסעדה שמתגלה כפרלמנט המקומי, הבעלים מכיר את רוב הסועדים אישית , יושב עימם , השירות נהדר והפסטות מיוחדות וטעימות
פורשים מוקדם יחסית אחרי יום מעייף

היום הששי מתחיל בסימן פרידה מ Rimini , אחרי ארוחת בוקר נעימה
מכוונים את Google Maps ל Verona , נסיעה בכבישים מהירים בגשם לא מאד חזק אבל גם לא טפטופון , השמש מפציעה לה מפעם לפעם
ב 13:30 מגיעים לעיר של Romeo ו Julia , מחנים את הרכב ונגשים למלון שנמצא ממש ברכז העיר , קצת לפני הכניסה לעיר העתיקה , מגלים לשמחתנו שהחניה היום בחינם , אחרי הצ'ק אין יוצאים לטיול רגלי ברחובות העיר , משהו קל לאכול וחזרה למלון , כמה דקות מנוחה וזמן כדורגל
הרי אי אפשר לבקר באיטליה ולא לראות כדורגל , המשחק בין Hallas Verona לבין Rome
נסיעה באוטובוס לפי המלצת פקיד הקבלה במלון , נוהל הצגת תעודות Covid שעובר כאן עם קצת תנועות ידיים שמסדרות את הכל
מיד בכניסה ליציע ניתן לשמוע את העידוד השירה וההתלהבות , בכל רגע נתון נשמעת שירה מאחד היציעים, הקהל של Rome קטן מטבע הדברים אבל שר בדיוק כמו הקבוצה הביתית
המשחק מתחיל , מהיר מהנה , השירה נמשכת , בכל רגע נתון , הגשם מתחיל ועימו גם שער ראשון
האווירה חמה, אחרי ההפסקה הגשם נחלש מעט ומבול השערים ממשיך
משחק נהדר קהל משולהב שנהנה ממשחק טוב
סיום 3-2 לקבוצה המקומית , השירה עצומה
חוזרים באוטובוס לעיר וממשיכים ישר הרחבה של ה Arena , בוחרים מסעדה , גשם מטפטף קלות
בשולחן לידינו כמה מקומיים ובעיקר מקומיות שרמת האלכוהול משפיעה על התקפי הצחוק שלהם / הן
הארוחה טעימה והשירות נעים כרגיל , יש משהו בשירות של המלצרים באיטליה ששונה מאד מישראל , זו הסבלנות , אלו ההסברים ובכלל גישה נעימה שמתגלה לאורך כל הטיול
סיום היום בטיול רגלי נוסף בין הסמטאות

יום שביעי , צ'ק אאוט למלון ה Verona , ביקור במעבדת Synlab לצורך בדיקת Covid לפני החזרה לישראל , קצת מתח שכזה
אני נכנס לחנות אופניים קטנה ליד המעבדה , רק להציץ ולראות מכונאי אופניים של פעם בסדנא מקסימה
נסיעה קלילה ל Milano , שעה וחצי בערך הכניסה לעיר מעט יותר מסובכת משאר המקומות בהם היינו עד כה
מוצאים את המלון צ'ק אין ומציאת חניה ( בהנחית המלון )
אנחנו רעבים יוצאים להליכה רגלית בעיר ובסוף מוצאים מסעדה קטנה ממש מול המלון
אחרי מנוחה קצרה ממשכים לטיול ערב רגלי, ביקור ערב בסניף Starbucks שנחשב ממש מיוחד ואכן יש מה לראות
ממשיכים לכיכר , הילדים מחליטים לאכול ב Kfc , חוזרים למלון וקופצים למצוא עוד משהו לאכול לנורית ולי , השעה מאוחרת , גשום ורוב המסעדות סגרו שולחנות
מצאנו פיצרייה קטנה , לקחנו טייק אווי וחזרנו למלון

יום שמיני , שופינג
גיחה קצרה אל הסדנא של Guerciotti , קצת ענייני אופניים , הסדנא שלו ממוקמת כ 4 ק"מ ממרכז העיר אבל בפועל זה נראה כמו אזור שונה בעליל, אפור יחסית , תעשייתי יותר
גם הסדנא שלו שונה , גדולה מהותית , מבנה גדול ומרווח עצום בין האופניים
מכאן ממשיכים לשופינג
אם מישהו חושב שאי אפשר לטייל בקניון אחד 6 שעות הוא לא ראה את Il Centro , כ 40 ק"מ ממילאנו , מרכז ענק על יותר מ 200 חנויות , שקט ונעים מ בחר גדול וכמובן בתי קפה לרוב
אי שם בקניון עומדות שתי מכוניות פורמולה 1 של Alfa Romeo ושל קבוצת Benetton מתאימות הייטב לצבעים היפים בקניון
אחרי 6 שעות של קניות והליכה מרובה חוזרים למלון
מאחר וזהו הלילה האחרון שלנו ב Milan ובאיטליה לטיול הזה מחליטים לחפש מסעדה של אכול מקומי , הליכה רגלית בערב , עוצרים בכמה מסעדות ובוחרים במסעדה שמכינה את הפסטה שלה במקום, שירות נעים של מלצר הודי , פסטות נהדרות לצד מנות פתיחה מיוחדות שמוגשות כמו במסעדת משלין ( ולא אין למסעדה הזו כוכבים כלשהם ), שעתיים של כיף במזג אויר מושלם
מסיימים את הערב בגלידה שהייתה נהדרת
זהו לילה אחרון עבר ………

יום תשיעי ואחרון
טעם של עוד
אחרי ארוחת בוקר , סיבוב קצר במרכז העיר , ויציאה אל מוזיאון Alfa Romeo , אחרי שאושר לנו במייל שנוכל להיכנס
מגיעים והשוער בכניסה מקפיד על בדיקות ה Covid , מזל שיש לנו תוצאות בדיקה רשמיות , מציגים ונכנסים
תצוגה מדהימה , מאות מכוניות , סירות מנועים ואפילו מטוס

5/5 - (2 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על רומא!