חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומא טיול בדצמבר

חזרנו אתמול מרומא וכמה דברים שאולי יעזרו לעוד חברים בקבוצה על טיול בחודש דצמבר ברומא בתקופת הקורונה:
בהתחלה החלטנו לוותר על הטיסה בגלל החמרה בהנחיות מהצד שלנו ושילוב הבידוד עם העבודה, אבל ממש בדקה ה-90 החלטנו לטוס.
-בדיקות קורונה: בהלוך PCR דרך Check2Fly – בדיקה מהירה 135 ש"ח (4 שעות לקבלת התוצאות). בחזור: אנטיגן ברומא – 22 יורו, בנתב"ג PCR – בהזמנה מוקדמת 80 ש"ח לבדיקה, ביציאה מהבידוד (ביום השלישי מהנחיתה אם נחתת ב-22:00 זה גם נחשב ליום בידוד): אם נדרשת תוצאה מהירה אז שוב 135 ש"ח, או חינם דרך קופ"ח אם אין לחץ לצאת מהבידוד.
-טיסות עם ראיינאייר – עמדו בלוחות זמנים של הטיסות באופן מושלם, רק הדלפקים ברומא נפתחו מעט באיחור ועמדנו בתור מעל לשעה.
-העברות – הלכתי על רומיו אחרי ההמלצות בקבוצה, פחות ממליצה. השאטל הלוך היה מייגע ולקח המון זמן (שעה ורבע מהשדה לטרסטוורה למרות שהיה כתוב במייל 45-60 דקות), בנוסף הנהג עצר לתדלק באמצע הנסיעה וכמובן אי אפשר לתקשר עם הנהגים, לא דוברי אנגלית. הגענו סחוטים מהנסיעה והתגובה שהתקבלה הייתה אינסוף הקלטות בוואטסאפ שזה שאטל ולא פרייבט וזה מה יש. בדיעבד הייתי לוקחת מונית, עדיף להוסיף 19 יורו לזוג ולהתחיל את הטיול בכיף. בחזור היינו אחרונים בסבב ולא הייתה תנועה אז המצב היה יותר טוב.
בדיעבד גיליתי שיש עוד חברות של הסעות עם אופציה של הסעה פרטית במחיר רק מעט גבוה יותר – כדאי לעשות חיפוש מקיף יותר בקבוצה
-כרטיס SIM – בשדה מוכרים כרטיסים ב30-60 יורו, אנחנו קנינו במרכז העיר בחנות של FASTWEB ב25 יורו, 50GB.
-לינה: בגלל כל ההתארגנות המהירה, סגרתי את המלון יום קודם. CASA MIA בשכונת טרסטוורה. ממליצה מאוד על המיקום. מרכזי ונוח, לא נסענו בתחבורה ציבורית פעם אחת, פשוט הלכנו המון ברגל. לגבי המקום עצמו, המחיר היה זול (עלה לי פחות מ300 יורו ל-5 לילות בגלל ההזמנה יום קודם) סה"כ היה חדר נקי, מרווח ונוח אז זה סיפק את הסחורה. אבל קשה לקרוא לזה מלון.
-מסיכות: בגלל כל הבלבול פשוט ניגשנו לשוטרים ברחוב ושאלנו מה ההנחיות. באזורים מרכזיים וצפופים חובה מסיכה גם ברחוק, במקומות צדדיים יותר לא (למשל בשכונת טרסטוורה אפשר להסתובב ללא מסיכה ברחוב)
-תו ירוק: פשוט הורדתי אפליקציה של Green Pass וזה עבד מעולה ומהר יותר מאפליקציית רמזור שלנו. אבל ניתן להשתמש בכל מסמך עם ברקוד ניתן לסריקה.
-קניות: להבדיל מבירות אירופה אחרות, קשה מאוד להגיע לקניונים מהמרכז. פחות התאים לי לשלם 30 יורו לפחות לזוג רק על הזכות להגיע לקניון ובתחבורה ציבורית נדרשות מספר החלפות וכשעה נסיעה אז ויתרנו על התענוג, פשוט עשינו סיבוב בויה דל קורסו ביום שני בבוקר היה יחסית פנוי ונעים. חבל כי הייתי שמחה לבקר ב Romaest למשל.
-מסעדות: קיבלתי ריכוז המלצות מחברים, אבל ממליצה לעשות קצת יותר שיעורי בית על מסעדות במספר אזורים בעיר. מהניסיון שלנו Tonarrello מעולה, מחירים הוגנים ושירות פצצה. את ארוחות הבוקר שלנו בחרנו לאכול בארבעת הבקרים ב Roscioli Caffè Pasticceria, כל יום פגשנו שם ישראלים, שירות ואיכות ברמה גבוהה.
-סיורים (באנגלית): לקחנו כמה סיורים מודרכים דרך Walk Guru, סיורים חינמיים המבוססים על טיפ למדריך. ממליצה בחום על סיור לילי עם מקס Myth and Gosts. סיור בטסטוורה והגטו היהודי עם Maria Grazia.
לקולסאום קנינו כרטיסים דרך Headout, סיור עם מדריך שכלל גם את הפורום ופלטין היל. 35 יורו לבן אדם, היה שווה את התוספת של 15 יורו עבור מדריך שייתן ערך מוסף.
אהבת? נא לדרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה ברומא ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה ברומא מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על רומא!